Open dag 2016 programma

Open Dag-25-JAAR-12-06-2016
Het programma van de Open Dag:
zondag 12 juni 2016
van 10 tot 16 uur

Dit jaar bestaat de stichting Het Blauwe Huis 25 jaar!

Dit jaar bestaat de stichting Het Blauwe Huis 25 jaar! Voor u een gelegenheid om Het Blauwe Huis weer eens te bezoeken, te genieten van de natuur en natuurlijk zoals vanouds gezellig in de tuin te vertoeven. Ook dit jaar hebben we weer een aantrekkelijk programma geschikt voor jong en oud. Er zijn elk heel uur rondleidingen over het bedrijf, planten te koop en informatiekramen.
Er is een theeschenkerij met eenvoudige lunchgerechten.
De open dag is ook een gelegenheid om mede geïnteresseerden (weer) te ontmoeten en om te zien en te horen wat Het Blauwe Huis te bieden heeft. Dit jaar willen we vanuit de historie een brug slaan naar de toekomst.

• Om 11.00 uur en 14.15 uur: Het Blauwe Huis en “De Kleine Apotheek”
    Garry Wiersema, historicus, neemt ons mee op een reis door de historie van het vinden en het verwerken van kruiden in Meppel en omgeving. “De Kleine Apotheek” is een uniek erfgoed initiatief samen met het Blauwe Huis om kinderen in groep acht van de basisscholen in Meppel kennis te laten maken met de natuur en de cultuur. “De Kleine Apotheek” gaat over het ontstaan en de bloei van farmacie als bedrijfstak in Meppel. Leerlingen leren de “Meppelse” beroepen van chemist, de apotheker en de kruidenzoeker kennen en de fabrieken van Brocades-Stheeman.
    U kunt dit interessante verhaal ook meebeleven in deze presentatie.
    Klik hier om meer te lezen over de lezing en Garry Wiersema.
  • Om 14.00 uur: Stichting Het Blauwe Huis 25 jaar
    De stichting Het Blauwe Huis presenteert zich.
  • Om 13.00 uur en 15.00 uur: Voor de kinderen:
    Ja, hij is er weer die rode kater “Dikkie Dik”.
    Jet Boeke bedacht en tekende Dikkie Dik, zij is de dochter van Trees Boeke die de oprichtster was van Het Blauwe Huis. Jet vertelt al tekenend een spannend Dikkie Dik verhaal. Klik hier om meer te lezen over Dikkie Dik en Jet Boeke.

U bent met familie en vrienden van harte welkom op onze open dag!

Met vriendelijke groet,
Stichtingsbestuur en de medewerkers van Het Blauwe Huis.