Eindejaarsbericht 2019

Beste mensen,

Het afgelopen jaar stond vooral in het teken van renovatie. Het asbest bevattende dak van de hoge schuur achter de boerderij is vervangen, goed geïsoleerd en daarmee beter geschikt voor de werkzaamheden en opslag voor het bedrijf. De oude kas voor opkweek en overwinteren van planten is nu een mooi en functioneel klassiek “glazen huis” geworden.
Op dit moment is de renovatie van de keuken in de boerderij in volle gang.
Dank voor alle giften en leningen die dit mogelijk maakte.

In 2017 heeft de Stichting Het Blauwe Huis 1,7 ha land kunnen aankopen direct naast het bestaande perceel. Ons, door vogels en andere dieren, zeer gewaardeerde bosje ligt nu midden in ons land. Wat een weelde voor de natuur.

In februari 2020 gaat dit land officieel in biologisch-dynamische productie en onze mooiste wens is natuurlijk dat het een vruchtbaar jaar gaat worden met mooie perspectieven voor de toekomst.

Onze doelstelling is om landbouwgronden “vrij te kopen” zodat telers deze op biologisch-dynamische wijze kunnen beheren tegen een redelijke en stabiele pacht.
U kunt ons helpen dit te verwezenlijken door het aanschaffen van een Grondcertificaat. Daarmee kunt u voor € 50 of een veelvoud daarvan 25m2 of meer daarvan permanent vrij maken voor de biologisch-dynamische kruidenteelt.
Het werkt eenvoudig:
Maak € 50 of een veelvoud daarvan over op bankrekening:
NL31TRIO 0212181548 ten name van Stichting Het Blauwe Huis.
Vermeld op de toelichting “grondcertificaat”, uw postadres en e-mail.
Wij sturen u dan een bevestiging van ontvangst per e-mail en een grondcertificaat per post.

Bedankt voor uw bijdrage en een goede jaarwisseling gewenst
namens de Stichting Het Blauwe Huis

Dit staat ook in onze nieuwsbrief: https://mailchi.mp/ca87ed08fa15/nieuwsbrief-stichting-het-blauwe-huis-eindejaarsbericht2019