Zomerbericht 2023

Beste belangstellenden,
De zomer is alweer even onderweg!

Hierbij de zomernieuwsbrief met de laatste ontwikkelingen op Het Blauwe Huis en informatie over het nieuwe seizoen.

Introductie van de nieuwe directeur HBH, Herman Bijlholt

Langs deze weg willen we graag aan jullie voorstellen; Herman Bijlholt, sinds begin mei algemeen directeur van Het Blauwe Huis. Op de marktdag van 11 juni jl heeft Herman zich al kunnen introduceren maar nu ook nog even via de nieuwsbrief.

Introductie van Herman Bijlholt:

Mijn eerste indruk van Het Blauwe Huis is oprecht positief. Er staat een zeer gemotiveerd team dat hard werkt aan een mooi en authentiek merk. Ik heb eerder al 7 jaar in de kruiden en specerijen gewerkt en ben heel blij om daarin terug te keren. Ik vind kruiden namelijk bijzonder sexy, het kan een eenvoudig gerecht tot leven brengen en met biodynamische kruiden doe je ook je lichaam en de natuur een plezier.

Een week geleden toen ik door het raam naar buiten keek, regende het pijpenstelen. In de vorige 48 jaar van mijn leven zou ik gedacht hebben “hè getver, wat een weer”. Nu was ik juist blij omdat ik weet dat het gelukt is om met man en macht alle stekjes op tijd te planten. Zoals u op bijgaande foto kunt zien mocht ik daar ook bij helpen. En na het planten is een plens water het beste wat het stekje kan overkomen en dus was ik blij met de regen.
U hoort het: ik ben al goed ingeburgerd.

Ik ben ooit opgeleid en mijn werkende leven gestart als procestechnoloog en die kennis wil ik graag inzetten om te kijken hoe we onze productie nog beter kunnen inrichten. Hierdoor zal het voor het team makkelijker worden om de gevraagde hoeveelheden te produceren en dan staan we meteen klaar voor toekomstige groei. Ook heb ik ruime commerciële ervaring opgedaan bij mijn vorige werkgevers. Samen met het verkoopteam gaan we het verkoop proces verder optimaliseren.

Voor diegenen die fysiek op Het Blauwe Huis zijn geweest en zich nu afvragen of al die groei allemaal nog wel past? Nee, dat past inderdaad niet meer. We groeien uit ons jasje, maar ook hier hebben we een prachtig plan voor. Daar kom ik later bij jullie op terug.

..

Jaarlijkse markt Het Blauwe Huis groot succes

De jaarlijkse markt van het Blauwe Huis was wederom een groot succes. Het bezoekersaantal liep op tot ruim 3000 bezoekers. Mede geholpen door het prachtige weer werd het wederom een fantastische dag. Bij alle kraampjes en op het goed ingerichte erf was het in de ochtend al gezellig druk. De bezoekers konden ieder uur een rondleiding over het landgoed krijgen met daarin speciale aandacht voor het nieuw ingerichte natuurstuk met de bloemen, bomen en paddenpoel en aangelegde kruidentuin. Daarnaast was er ook veel aandacht voor de bloemen-kruiden tuin die prachtig in bloei stond. Om het grote erf en tussen de gebouwen stonden meer dan twintig standjes van aanbieders van biologisch en biodynamische producten.

Op het grote erf hadden de mensen een mooi plekje gevonden om te genieten van live muziek en een lekker drankje en hapje.

Na afloop van de rondleiding kwam je weer bij het gezellige grote erf en de standjes met mooie biologische producten

..

Wij wensen jullie namens de Stichting Het Blauwe Huis een hele mooie zomer!