Zomerbericht 2: Open Dag & 30 jaar Stg het Blauwe Huis

Open Dag 2021 gaat niet door

Afgelopen week zijn er nieuwe covid regels voor evenementen bekend gemaakt. Met deze regels is het voor ons onmogelijk om een mooie, informatieve en vooral gezellige open dag te organiseren. We hopen u natuurlijk volgend jaar weer te kunnen ontvangen.

Zomer

Ondanks het wisselvallige weer hebben we een goede zomer bij Het Blauwe Huis. Er zijn al veel kruiden geoogst en gedroogd. Ook in de productie loopt het goed door.

Stichting Het Blauwe Huis 30 jaar

Dit jaar bestaat de Stichting Het Blauwe Huis 30 jaar. Onze belangrijkste doelstelling is het vrij kopen van land en dat tegen redelijke pacht ter beschikking te stellen aan het biologisch-dynamisch werkende bedrijf. Voor een virtuele rondleiding over het land kunt u terecht op de website van het Blauwe Huis.

U kunt ons helpen om dit land blijvend “vrij te kopen” door het aanschaffen van een grondcertificaat. Daarmee kunt u voor € 50 of een veelvoud daarvan 25m² of meer permanent vrij maken voor de biologisch-dynamische kruidenteelt.
Het werkt eenvoudig:
Maak € 50 of een veelvoud daarvan over op bankrekening NL31 TRIO 0212181548 ten name van Stichting Het Blauwe Huis. Vermeld op de toelichting “grondcertificaat”, uw postadres en e-mail. Wij sturen u dan een bevestiging van ontvangst en een grondcertificaat.

Winkeltje en kwekerij

Naast het telen en drogen van kruiden is er een kleine kwekerij op Het Blauwe Huis. Jan Kees kweekt daar een groot aantal planten die in het seizoen verkocht worden.

Er was al lang een wens om onze producten op eigen erf te kunnen verkopen. In de komende jaren willen we nieuwbouw uitwerken en een theeschenkerij ontwikkelen. Als eerste stap is er een miniwinkel geopend.

Openingstijden winkeltje en kwekerij zijn van april tot oktober:

• donderdag: 13.00-17.00 uur
  • vrijdag: 10.00-16.00 uur
  • zaterdag: 10.00-16.00 uur

U bent van harte welkom.