Zomerbericht 2022

Beste belangstellenden,

Hierbij ons zomerbericht 2022.

NIEUW … in plaats van de open dag nu twee marktdagen!

Markten

Op 11 juni is onze eerste markt van dit jaar. Er zijn al veel enthousiaste reacties. Steeds meer standhouders hebben zich aangemeld waardoor de markten steeds groter en levendiger worden.

Er zijn kramen met plant- en stekmateriaal, kruiden en diverse artikelen. Onze kwekerij is open en er is een kraam met producten van Het Blauwe Huis. Er is verse kruidenthee, koffie van de barista en er zijn versnaperingen. Het erf is opengesteld, we zetten een wandelroute uit en er zijn rondleidingen.

Toegang is gratis. Aanmelden niet nodig.
Het Blauwe Huis
De Weidenweg 29, 7961 LN Ruinerwold
Welkom!

Standhouders 11 juni, 10.00 tot 16.00 uur

Kwekerij Arborealis, bomen, struiken, planten
Arnica kwekerij, inheemse wilde planten en Arnica montana
De Vrolijke Noot, vruchtbomen en struiken
Imkerij de Oase, biologische honing
Bloem en Oogst, duurzaam geteelde snijbloemen
Naoberhoeve, groenten, zaden en stekjes
De Aardvrouw, kruiden, voeding en een gezonde leefstijl
Gaast’sperges, biologische asperges
De Wollesik, zuivel en vlees van de geiten en schapenboerderij
Sonneclaer ijs, biologisch ijs
Koffie en crêpes van Frans de Grebber, vers geroosterde koffie uit eigen koffiebranderij
Bert Veurink met bijenwaskaarsen,honing en vogelhuisjes
Stichting het Blauwe Huis, info over de stichting en grondcertificaten
Muziek van Flatt Mountain
Het Duifje, met lekkere biertjes
Theeschenkerij met lekkers
Het Elfje, edelstenen en sfeergevers
Natuurkapper, biologische kapper van het Noorden
Wikkelfee, wikkels, oliën en meer…
Nella zeep, “echte” zeep
Maaike’s  Kitchen. pure en ambachtelijke zelfgemaakte taarten, lunches en diners
l’Arc en ciel – vilten sjaals en engeltjes
Hermien Haan met boeken van Rineke Dijkinga, weten van (h)eerlijk eten

Er volgen wellicht nog aanvullingen.
Bekijk de laatste versie op de website van Het Blauwe Huis.

Webwinkel en BioXpo

Sinds half maart is de webwinkel van Het Blauwe Huis live. Hierdoor kan het assortiment in volle breedte aangeboden worden. De komende tijd zal er verder gewerkt worden aan het verbeteren van de zichtbaarheid van Het Blauwe Huis en haar producten.
BioXpo Brussel
Begin mei stonden we op de BioXpo in Brussel, vakbeurs voor de biologische sector in België. Het was de eerste keer dat we op deze beurs vertegenwoordigd waren. We ontvingen veel enthousiaste reacties van bestaande Belgische klanten. Daarnaast konden we waardevolle nieuwe contacten leggen om onze afzet in België te vergroten.

Planten en oogsten

Planten
Eind maart begon het plantseizoen met het planten van aartsengelwortel en Sint-janskruid. Inmiddels zijn er daarnaast vele andere soorten geplant en gezaaid, zoals goudsbloem, korenbloem, venkelkruid, lavas, kamille, klaver en nog veel meer.
Oogsten
Ook het oogstseizoen is begonnen. Denk hierbij aan primula, paardenbloem, meidoorn, hondsdraf, kleefkruid, vrouwenmantel en meer. Ook de eerste rozen lieten zich zien en ook die bijzondere oogst is begonnen.

Wij wensen u een mooie zomer!
Tot ziens op onze marktdagen.

Stichting Het Blauwe Huis en Het Blauwe Huis team

Locatie: