Voorjaarsbericht 2022

Beste belangstellenden,

Hierbij ons eerste bericht van 2022 met een knipoog naar de lente!

Natuurplan

Eind oktober waren er een aantal mooie dagen om te starten met de realisatie van ons natuurplan. Olle geeft in dit filmpje nader uitleg over het hoe, wat en waarom van het natuurplan.

Samengevat komt het er op neer dat we een stuk land dat ongeschikt is voor kruidenteelt gebruiken om biodiversiteit te vergroten en ‘wildpluk’ op eigen grond mogelijk te maken. Enkele delen van het land zijn verdiept, zodat het natter wordt. Dit maakt deze stukken geschikt voor meer soorten flora en fauna. Andere delen worden verhoogd, daardoor worden ze geschikt voor inheemse struiken en bomen. Van enkele soorten kunnen we op den duur verschillende delen oogsten, zoals bladeren, bloemen en bessen.

Inmiddels hebben we ruim 1200 boompjes en struiken gepland, in totaal 18 soorten. Denk hierbij aan Berk, Hazelaar, Meidoorn, Zomereik, Vlier, Lijsterbes, Vuilboom, Els, Krent, Hazelaar, Brem en meer.

U kunt ons helpen dit initiatief te ondersteunen door het aanschaffen van een grondcertificaat. Daarmee kunt u voor € 50 of een veelvoud daarvan 25m2 of meer permanent vrij maken voor natuurwaarden rond Het Blauwe Huis.
Het werkt eenvoudig:
Maak € 50 of een veelvoud daarvan over op bankrekening NL31TRIO 0212181548 ten name van Stichting Het Blauwe Huis. Vermeld op de toelichting “grondcertificaat”, uw volledige postadres en e-mail. Wij sturen u dan een bevestiging van ontvangst en een grondcertificaat.

Lees verder in ons verstuurde nieuwsbrief.