Open dag

Voor u een gelegenheid om Het Blauwe Huis weer eens te bezoeken, te genieten van de natuur en natuurlijk zoals vanouds gezellig in de tuin te vertoeven of mee te gaan met een rondleiding.
De open dag is ook een gelegenheid om mede-geïnteresseerden (weer) te ontmoeten en om te zien en te horen wat Het Blauwe Huis te bieden heeft voor nu en in de toekomst. Ieder jaar hebben we wel wat te vertellen over de veranderingen en de toekomstplannen van Het Blauwe Huis.

Open dag biologisch dynamisch kruidenbedrijf Het Blauwe Huis

Op zondag 11 juni zet biologisch dynamisch kruidenbedrijf Het Blauwe Huis vanaf 10 uur haar deuren open voor het publiek. Dit jaar staat de open dag in het teken van “Drentse Blaadjes, Franse Kruiden”. ‘Drentse Blaadjes’ is een kruidenmengsel voor thee, ooit ontwikkeld door de initiatiefnemer van Het Blauwe Huis, Trees Boeke. Met dit thema vieren we ook de banden van ons bedrijf met het Franse ‘L’Herbier du Diois’.

Met de ‘Herbier’ bestaat al sinds eind jaren ‘70 een nauwe samenwerking. De huidige directeur Tijlbert Vink is sinds 2014 ook degene die de eindverantwoordelijkheid voor Het Blauwe Huis heeft, waardoor de samenwerking tussen de twee bedrijven nog intensiever is geworden. Reden om dit jaar te kijken wat er met de teelt van Franse kruiden in Frankrijk en Drentse Blaadjes in Nederland te winnen valt op het gebied van kwaliteit, landbouwontwikkeling, ecologisch verantwoord ondernemen, regionale werkgelegenheid en sociale impulsen.

Benieuwd wat er allemaal te doen is? Bekijk hieronder het programma. Let op, het programma is gewijzigd!

Datum: zondag 11 juni 2017, 10.00 – 16.00
Adres: Het Blauwe Huis, Buitenhuizerweg 19, Ruinerwold (Drenthe)
Email: info@blauwehuiskruiden.nl

Entree: gratis; aanmelden is niet vereist

Extra info: pinnen is NIET mogelijk, neem genoeg kleingeld mee!

Klik op de afbeelding voor een leesbare versie

Het blokkenschema vindt u hier. Let op, het programma is iets gewijzigd!

Rondleiding
Heeft u altijd al willen weten waar onze producten vandaan komen? In deze rondleiding vertellen we alles over onze kruiden en de biodynamische werkwijze. U krijgt ons erf te zien, kruiden te ruiken, voelen en proeven en u kunt natuurlijk al uw vragen over biodynamische kruidenteelt bij ons kwijt.

L’Herbier Du Diois
Onze Franse collega L’Herbier Du Diois geeft tweemaal de lezing “Regionale Ontwikkeling van de Landbouw ”. Hoe kun je een vallei waar jonge mensen steeds meer wegtrekken omzetten in een vruchtbaar, bruisend, ecologisch verantwoord en sociaal levend werkgebied?

‘Allemaal poppenkast’ van Poppentheater Jacobus Wieman
Een Frans pleintje in de zomer kan niet zonder de poppenkast. Het is er eigenlijk voor de kinderen, maar alle leeftijden blijven ervan genieten. Een lach, een traan en spannend. Komt het zien!

Livemuziek Les Optimistes
Les Optimistes is een Franse zigeunerband. Hun repertoire bestaat uit originele Franse nummers, zigeuner jazznummers, swing, jazz covers, rumba & akoestische reggae. Denk aan Django Reinhardt, Louis Armstrong, Louis Prima, Sanseverino, La Caravane Passe, La rue kétanou. Hun muziek is vrolijk, energetisch en dansbaar. Een mooie zigeunermix!

Plantjesmarkt
Zoekt u nog aanvullingen voor uw kruidentuintje of kruidenkastje? Kijk dan gerust eens rond bij onze plantverkoop. Onze werknemers staan klaar voor uw vragen.

Kraampjesmarkt
Zoals gewoonlijk presenteren zich enkele andere BD-bedrijven zich met hun producten: de Vrolijke Noot met aardbeiplanten, bessenstruiken en fruitbomen, De Naoberhoeve met zuivelproducten, Mts Santing Meyling met dagverse Demeter aardbeien en Sonnenclaer, de bekende biologische ijsboerderij uit Fluitenberg.

Kinderactiviteiten
Naast de poppenkast is er natuurlijk nog meer vertier voor kinderen. Zo kunnen ze lekker tekenen en kleuren bij de kinderkraam. En natuurlijk mogen ze heerlijk rondrennen op het erf!

Catering
Gedurende de hele dag kunt u terecht bij onze cateringkraam voor koffie, thee, koek, taart en kleine lunchgerechtjes. Ook zal de ijskar van boerderij Sonneclaer aanwezig zijn. Let op dat u niet kunt pinnen op het erf, dus neem genoeg kleingeld mee!

Locatie en bereikbaarheid:
Het Blauwe Huis, Buitenhuizerweg 19, Ruinerwold (Drenthe), tel. 0522 481827.
Het Blauwe Huis is ook bereikbaar met de NS zonetaxi vanaf station Meppel.